onsdag den 5. januar 2005

Hovedet summer af indtryk

Ældgamle fotos, navne, datoer, historier. Det har været et begivenhedsrigt døgn - set med slægtsforskningsøjne. Har indtil videre fået gennemgået nogle af de ældste fotoalbums på mødrene side og endda set et foto af mine tip-tip-oldeforældre, må det være :o)

Har flittigt taget notater, virkelig været "down memory lane" med min mor og fået masser af billeder i hovedet om livet i min familie "dengang". Mand, det her er spændende!!!!!

Tusind tak til Liselotte for en meget omfattende linkssamling! Den glæder jeg mig til at få set nærmere på. Har forøvrigt også fået sat min kære gamle faster i sving. Hun blev helt fyr og flamme, da hun hørte hvad jeg ville i gang med og lovede at finde sine notater om min familie på fædrene side frem, og lade mig låne dem, så jeg kan få dem skrevet ind på pc.

Det allerførste jeg skal i gang med, er at forsøge at få lavet mig et stamtræ med de navne og årstal jeg nu kender, så jeg lidt nemmere kan danne mig et overblik over hvad jeg skal søge efter, når jeg til sommer skal drøne land og rige rundt for at besøge arkiver.

Er sikker på, det ikke kan være en tilfældighed, at min erhvervelse af mckort og mc sker bare et par måneder før jeg får blod på tanden mht. slægtsforskning; Det er selvfølgelig fordi det skal være nemmere for mig at komme rundt i landet til sommer, hvor jeg jo alligevel havde tænkt mig at køre landet tyndt.

Nu bliver landet kørt tyndt med to formål; at køre mc og at finde oplysninger om min familie :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar