søndag den 23. januar 2005

Oh, alle disse valgløfter....

Set fra et totalt egoistisk synspunkt - mit ;o)

 "Flere penge til børnefamilierne og billigere daginstitutioner" Hvorfor skal folk ligefrem belønnes med kontanter for at sætte børn i verden? Det må da være løn nok i sig selv at få børn? Børn koster (mange) penge - og hvis man ikke mener man har råd, så må man vel benytte sig af en eller anden form for svangerskabsforebyggelse ;o)

 "En bedre folkeskole, hvor eleverne lærer at læse" Selvfølgelig kan folkeskolen altid blive bedre, jo flere midler den har - og jo, der er skoler, der kunne trænge gevaldigt til at blive ført up-to-date sådan rent lokale- og materialemæssigt.
Men - ligegyldig hvor mange penge man smider efter folkeskolen, bliver eleverne ikke bedre til at læse, så længe de ikke gider bruge den fornødne tid/energi på skolearbejdet. Fat det dog, politikere!

 "Sænkning af priserne på bus- og togbilletter" Det lyder selvfølgelig ganske besnærende med billigere transportomkostninger - de få gange om året jeg er tvunget til at tage det offentlige - men eftersom det er et valgløfte fremsat af venstrefløjen, kan man jo være ret sikker på, at det skal financieres ved at lægge flere afgifter overpå bilister/motorcyklister - så jeg er ikke interesseret :o)

 Så er der selvfølgelig også de evige løfter om bedre sygehusvæsen, færre arbejdsløse etc. etc. Dem kan man jo ikke være uenig i.

 Nu er det ikke, fordi jeg er spor i tvivl om, hvor krydset skal sættes - heldigvis - for så ville jeg da godt nok være temmelig meget i tvivl, eftersom langt de fleste af valgløfterne kun inddirekte har noget som helst med mig at gøre :o)

 Et tankeeksperiment: Hvis jeg nu skulle flytte min stemme - not likely - ville nedenstående valgløfter i hvert fald skulle opfyldes:

 - Skattelettelser, skattelettelser og atter skattelettelser 
- Ingen moms på dyrlægeregninger 
- Nedsættelse af registreringsafgiften/grøn afgift
- Udbyggelse af motorvejsnettet omkring København 
- Yderligere sænkning af brotaksterne 
- Højere fart på motorvejene (130/160 km/t fremfor 110/130)

Hovsa - så blev venstrefløjen vist hægtet af :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar