onsdag den 19. januar 2005

Læreren grinede, så tårerne trillede....

...til elevernes udelte begejstring.

Så har jeg oplevet det med! Det sker da ellers rimelig ofte, at jeg morer mig i en undervisningssituation, men sådan en oplevelse som i dag, har jeg ikke oplevet tidligere i mit 8½årige lærerliv:

Foran 16 temmelig forbløffede elever måtte jeg overgive mig totalt til den helt store grinetur – lige så tårerne trillede nedad kinderne på mig. Jeg kunne slet ikke holde op med at grine – var kort sagt, helt færdig af grin.

Hver gang jeg forsøgte at blive ”alvorlig” kom jeg – selvfølgelig – til at tænke på den elevbemærkning, der udløste latteranfaldet – og jeg hulkede atter hjælpeløst af grin :o)

Efter den første forbavselse havde lagt sig, morede eleverne sig kongeligt, skulle jeg hilse og sige :o) 

Jeg var fuldstændig ude af stand til at undervise i næsten 5 minutter og de sidste minutter af timen måtte jeg koncentrere mig voldsomt for ikke at begynde på endnu en grinetur. ...og så siger man at tysktimer er kedelige?? :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar