mandag den 3. januar 2005

Så meget for de gode intentioner...

Lå allerede i min seng kl. 23.30 i går aftes, ikke fordi jeg var specielt søvnig, men for at være "fornuftig" og begynde at få vendt nat/dag tilbage til normalt niveau.

Tænkte at jeg nok ville falde rimelig hurtigt i søvn, hvis jeg lagde mig på siden og læste; det plejer at virke.... Det gjorde det bare ikke i går!

Fik læst hele "The Langoliers" (1. historie i "Four Past Midnight") færdig - og så var kl. 1.30!

Slukkede lyset og lukkede øjnene - nu skulle jeg altså sove.

Efter i lang tid at have vendt mig 117 gange, til Capriccios store irritation, opgav jeg og tændte lyset; kl. var nu 3.15.

Lå og spekulerede lidt om, om jeg skulle forlade min varme dyne og surfe på nettet eller se en film. Blev enig med mig selv om, at det nok stadig ville være "fornuftigst" at blive liggende, så jeg greb atter fat i bogen og begyndte på "Secret Window, Secret Garden"...

Da øjnene endelig begyndte at falde i, var kl. 4.20! Så - da vækkeuret ringede kl. 9.30 (de gode intentioner!) blev det slukket og jeg sov videre indtil kl. 12.15, hvor jeg tvang mig selv til at stå op. 

Summasummarum: Jeg bliver nødt til at stille vækkeuret meget langt væk fra sengen i aften, så jeg er tvunget ud af sengen for at slukke det.

Skal nemlig ud af døren i morgen formiddag - inden 10!

Nå, nu vil jeg tage ned og købe lidt kattemad og den første papirsavis siden 25. december.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar