torsdag den 6. januar 2005

Ikke langt fra tanke til handling her i huset!

Skrev jo i mit tidligere indlæg, at jeg ville blive nødt til at anskaffe mig en ny scanner. Som sagt, så gjort! Den gamle scanner ryger til loppemarkedsindsamling. 

Den kommer med posten i løbet af næste uge - så den kan tages i brug i næste weekend, hvor jeg modtager de gamle fotoalbums, jeg kiggede i hos min mor :o)

Så må køb af tanktaske til mc'en lige vente en måneds tid - den skal jo alligevel ikke i brug før marts - det skal scanneren!

Jeg brugte temmelig meget tid på at finde en scanner og endte til sidst med 3 interessante. Af dem blev den udvalgte en Canon CanoScan 5200F.

 Nogle tekniske data for eventuelle "nørder": Jeg aner ikke, hvad halvdelen af nedenstående betyder - men det lyder da meget godt ;o)
 Gråskalering opløsningsniveau: 16-bit (64K gråskalaniveauer)
Farvedybde: 48-bit farve
Optisk opløsning: 2400 dpi x 4800 dpi
Interpoleret opløsning: 9600 dpi x 9600 dpi
Detaljer på scannerhastighed: 5 sekund/scan - forhåndsvisning ¦ 7.125 mS/linie - farve - 1200 dpi ¦ 8.25 mS/linie - farve - 2400 dpi ¦ 7.125 mS/linie - gråskala - 1200 dpi ¦ 8.25 mS/linie - gråskala - 2400 dpi ¦ 7.125 mS/linie - sort/hvid - 1200 dpi ¦ 8.25 mS/linie - sort/hvid - 2400 
Understøttet medietype: Almindeligt papir, dias, tykke objekter (f. eks. bøger), film
Udstyr inkluderet: Filmholder 
Med software: ArcSoft PhotoBase, ScanGear Toolbox, Presto! PageManager, Ulead DVD PictureShow, ArcSoft PhotoStudio

Under alle omstændigheder g l æ d e r jeg mig til at kunne scanne de gamle fotos ind, en del af dem er efterhånden i temmelig dårlig stand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar